szerda, május 11, 2016

A fehér színű műlegyező zsinór és a nappali, hatékony felszíni domolykó horgászat (újabb kolosszális marhaság)


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Műlegyes zsinór.
Egy érdekes téma, közérthetően.
Nem csak műlegyes domolykó horgászoknak!


Annak idején Shakespeare műlegyező botot sikerült vennem kezdőbotként, majd ehhez kaptam szintén azonos márkájú, fehér színű, úszó műlegyező zsinórt. Olcsó volt, megfizethető, majd lehetőségem adódott beszerezni egy pár pót tekercset belőle, így a mai napig ezzel horgászom a klasszikus felszereléssel. Akkoriban nem tulajdonítottam nagy jelentőséget a műlegyező zsinór színének, hisz nem láttam még át ennyire bizonyos összefüggéseket. Aztán telt múlt az idő és bizonyos megfigyelések alapján összeállt a kép. Domolykóra általában sekélyebb vizű patakon, vagy kisebb folyókon horgászunk a klasszikus legyező felszereléssel. Én általában napközben horgászom adott halfajra, fényben gazdag időszakokban, amikor is a felszíni csalikat (polibogár) a napba, fénybe alulról néző domolykó akkor látja legjobban, ha az sötét színtónusú. A legsötétebb színtónus a fekete, ezért használunk fekete polibogarat elsődlegesen felszíni, fényben gazdag időszakokban domolykó műlegyes horgászatához. Teljesen logikus, hogy ha a domolykó az ilyen helyeken alulról a fénybe belenézve a fekete csalit látja legjobban, akkor a szintén a felszínen úszó zsinór színe akkor a legmegfelelőbb, ha ennek ellentéte az, a legvilágosabb színtónusú, azaz fehér.
Nekem mázlim volt ez ügyben, de vajon Te már belegondoltál ebbe?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése